xkzyab8ei58jjvm8pabp

SKODA sponserer Tour de France 5 år mere

Når du siger SKODA, siger du også cykelsport. Lige fra hyggelige danske motionistløb og familieløb til hårde professionelle cykelløb. Det hårdeste af dem alle – Tour de France – har netop fået forlænget sponsoraftalen med SKODA, så den løber til og med 2018. Samtidig er den spanske grand tour La Vuelta og otte andre internationale cykelløb omfattet af den 5-årige aftale.

– Ved at forlænge vores engagement i Tour de France og andre berømte klassikere understreger vi vores tætte forbindelse til cykling, siger SKODAs CEO, Prof. Dr. hc Winfried Vahland. – I de kommende år skal SKODA vokse yderligere med den mest omfattende modelkampagne i virksomhedens historie. Vores stærke tilstedeværelse i cykelsport understøtter vores image og den internationale opmærksomhed omkring mærket, uddyber han.

Hos Tour de France er man særdeles tilfreds med forlængelsen af sponsoratet. – SKODA har i 10 år været en stærk og pålidelig samarbejdspartner ved internationale cykelløb, og vi er glade for at fortsætte samarbejdet med en succesfuld virksomhed og et bilmærke i stor udvikling, siger Christian Prudhomme, direktør for Tour de France.

SKODA har sponseret Tour de France siden 2004. Hvert år kører flere end 200 biler fra SKODA cirka 2,8 mio. km i verdens største cykelløb. Og de bliver set af mange cykelentusiaster. Sidste år stod 12 mio. cykelfans langs ruterne og heppede på deres cykelhelte, og løbet blev transmitteret til 1,4 mia. seere over hele verden.

Fornyelsen af samarbejdsaftalen blev offentliggjort på den internationale biludstilling i Genève.

Pressemeddelelsen blev sendt med Mynewsdesk