s8ndlfxzyxxibwyex2x3

SEAT klar med ny platform


Hurtigt voksende bilmærke med holdning

Bilreklamer handler
oftest om biler, priser og ekstraudstyr. Hos SEAT, der er et af Danmarks
hurtigst voksende bilmærker og del af VW-gruppen, drejer man nu rattet i en helt
anden retning for at fange bilkøbernes opmærksomhed. Bilmærkets nye holdningskampagne
Kør Smukt skal sætte dagsorden og påvirke danskernes uvaner i trafikken. 


SEAT i Danmark erstatter nu sit reklameunivers med animerede insekter
med en ny platform, der sætter fokus på andet end pris og udstyr. SEAT går
således nu ud med mere på hjerte og slår et slag for, at danskerne skal køre
smukkere og vise mere hensyn i trafikken.

– Vi ønsker at samle danskerne, øge fællesskabsfølelsen og tale for at
køre smukkere. Det handler om holdninger, men der er også et stærkt spor til
SEATs smukke produktdesign. Med Kør Smukt vil vi skabe refleksion over, hvordan
vi gør det at eje og køre bil lidt smukkere. Og være med til at få trafikken
til at glide bedre, siger Jesper Stoltenberg-Mathiesen, direktør for SEAT I
Danmark.

Bureauet bag SEATs nye platform er Jangaard, Mark og Ko.  

– Vi er et brand, der gerne vil gå lidt længere. Vi vil have bilisterne
til at kunne identificere SEAT. Derfor tager vi ansvar for et emne, der jo ligger
snublende nært for vores kunder, siger Jesper Stoltenberg-Mathiesen.

Tal fra en undersøgelse foretaget af YouGov for SEAT Danmark viser, at
fire ud af fem bilister mener, at andre bilister kører egoistisk og uden at
vise hensyn.

– Vi kan se, at der er et behov for at gøre opmærksom på danskernes
trafikkultur. Det nytter jo
ikke noget at lave smukke biler, der bliver stadigt mere teknologisk avancerede
og sikre – og fx selv kan bremse op for gående, stramme selen og endda vække
føreren – hvis vi som trafikanter ikke også er med til at gøre køreturen til en
god oplevelse. Derfor kører SEAT nu forrest og slår et slag for mere glæde
på de danske veje, siger Jesper Stoltenberg-Mathiesen.

Kampagnen går i luften onsdag 11. september.

Pressemeddelelsen blev sendt med Mynewsdesk