phxtlhkupeyydesonso3

SEAT er godt på vej til at blive et af de stærkeste mærker

  • Koncernen ansætter 600 medarbejdere i Martorell for at kunne følge med Leon-modellens succes
  • Jürgen Stackmann fremhæver SEATs rolle i den spanske økonomi 
  • Første udgave af Encuentros SEAT er velbesøgt af ledere fra erhvervslivet, politikere og institutioner i Madrid

SEAT President Jürgen Stackmannunderstregede den stærke rolle, som koncernen spiller i den spanske økonomi, over for den store forsamling af ledere fra erhvervslivet, politikere og institutioner ved første udgave af Encuentros SEAT (Mød SEAT), som blev afholdt i Torre de Cristal i Madrid. Som koncernens præsident påpegede, så viser de fremragende produktionsresultater og salgstal, at tiden er kommet til at indlede et nyt kapitel i mærkets historie. Leon-modellens enorme popularitet og de priser, den har modtaget, som eksempelvis Årets bil i en række lande, har medført en stigning i salget på 57,9 % samtidig med en stigning i koncernens samlede salg på 10,5 % fra januar til september sammenlignet med samme periode i 2013. SEAT har også ansat over 600 medarbejdere på fabrikken i Martorell til etableringen af et nyt skift på produktionslinjen til den succesfulde Leon.

Mødet gav lejlighed til at se tilbage på og stadfæste det fremskridt, som koncernen har leveret siden opstarten. Jürgen Stackmann understregede “det store spring fremad, som koncernen har opnået inden for kvalitet, hvilket har medført en bedre produktivitet gennem de seneste 3 år samt øget kundetilfredshed”. Koncernens fantastiske resultater blev sidste år hædret med den prestigefyldte Automotive Lean Award, der blev tildelt SEAT som en anerkendelse af de vedvarende forbedringer og innovationer, som er blevet indført i produktionsprocesserne.

Ved første udgave af Encuentros SEAT udtrykte koncernens President sit engagement for det europæiske marked, hvor han forventer fortsat at vinde markedsandele og fokusere på produkter og markedssegmenter med et højere dækningsbidrag pr. bil. SEAT vil fortsætte sin udvikling af veletablerede modelrækker som eksempelvis den kompakte Leon samt andre segmenter, som oplever en hastig vækst i Europa. Set i lyset af ovenstående påpegede koncernens præsident, at Leon viser vejen frem, og at samme formel vil blive overført til de nye produktlanceringer. SEAT
arbejder i øjeblikket på en SUV-model, som forventes at komme på markedet i 2016.

Pressemeddelelsen blev sendt med Mynewsdesk