re8yj0upt3frpztdjgdf

Audi præsenterer konceptbil og 2 nye e-tron modeller på Auto Shanghai 2015

Fra 22.-29. april 2015 præsenterer Audi tre nye modeller på den internationale bilmesse i Shanghai: Audi prologue allroad samt A6 L e-tron specielt til det kinesiske marked og Audi Q7 e-tron 2.0 TFSI quattro til det asiatiske marked.

Audi er det mest succesfulde premium brand i Kina og har i mange år intensivt analyseret de unikke karakteristika ved det kinesiske marked samt kundernes forventninger og de nationale tendenser. På Auto Shanghai 2015 demonstrerer Audi med talrige innovationer igen sin førerposition inden for sportslighed, innovation og bæredygtighed i Kina.

Audi prologue allroad

I Shanghai præsenteres desuden det tredje medlem af Audi prologue familien. Først kom Audi prologue coupé, så Audi prologue Avant og nu Audi prologue allroad.

Som alle allroad modeller fra Audi går Audi prologue allroad ikke på kompromis. For 15 år siden debuterede en ny klasse af biler med Audi allroad quattro: En bil der kombinerer komforten og dynamikken fra luksusklassen med maksimal variation og en overbevisende evne til at håndtere ujævnt terræn med sine off-road egenskaber. Audi præsenterer nu denne konceptbil, der afspejler en ny fortolkning af det klassiske allroad tema. Samtidig imponerer plug-in hybrid drivlinjen med 540 kW (734 hk) og et så lavt forbrug som 41,7 km/l ifølge NEDC standarden.

Audi A6 L e-tron

Med A6 L e-tron tager Audi et vigtigt skridt i retning af endnu større brændstofeffektivitet i Kina, og sedanen er udviklet specielt til det kinesiske marked. Dens plug-in hybrid drivlinje med 180 kW (245 hk) giver en kraftfuld performance, og A6 L e-tron kører i gennemsnit hele 45,5 km/l ifølge den i Kina foreskrevne målemetode for plug-in hybridbiler.

Modellen er baseret på den lange udgave af Audi A6, som mærket producerer lokalt i Kina. Den er designet som en yderst effektiv parallel hybrid med sine to power sources anbragt back-to-back. Den firecylindrede 2.0 TFSI benzinmotor har 155 kW (211 hk) og et drejningsmoment på 350 Nm. Den skiveformede elmotor giver 91 kW og 220 Nm og er integreret i den 8-trins tiptronic geartransmission. Systemydelsen er 180 kW (245 hk), og det maksimale drejningsmoment er 500 Nm.

Audi Q7 e‑tron 2.0 TFSI quattro

Audi kombinerer – med Audi Q7 e-tron 2.0 TFSI quattro – for første gang en TFSI plug-in hybrid med quattro firehjulstræk. Audi har udviklet denne model specielt til de asiatiske markeder Kina, Singapore og Japan. Den er sportslig, komfortabel og samtidig yderst effektiv. Dens 2,0 TFSI og elmotor leverer 270 kW (367 hk) og 700 Nm – nok til at accelerere fra 0 til 100 km/t på 5,9 sekunder og med en tophastighed på 220 km/t.

Den store SUV har en rækkevidde på op til 53 km/l på ren el med dens litium-ion-batteri – støjsvag, kraftfuldt og emissionsfri. Samlet rækkevidde er 1.020 km, og den kører hele 40 km/l ifølge den i Kina foreskrevne målemetode for plug-in hybridbiler. Q7 e-tron 2.0 TFSI quattro udleder samtidig mindre end 60 gram CO2 per kilometer, hvilket er best-in-class.

Standarden termisk management system med integreret varmepumpe er specielt udviklet til plug-in hybrider af Q7 familien. Audi er den første producent i verden til at markedsføre denne teknologi, der gør det muligt for mærket at etablere en ny benchmark i forhold til elektriske rækkevidde, indvendig komfort og klimaanlæg effektivitet.

Den nye Audi Q7 e-tron 2.0 TFSI quattro sætter standarder i sin klasse – både inden for emissionstal, rummelighed, betjeningskoncepter, infotainment og førerassistentsystemer.

Yderligere information

Yderligere information om de biler, Audi præsenterer på Auto Shanghai, kan findes i de vedhæftede pressemeddelelser og på Audi MediaServices og i det digitale pressekit for Shanghai.

_______________

Pressemeddelelsen blev sendt med Mynewsdesk